7 Tips om een goede ‘Over ons’ pagina te schrijven

Kevin Kluiters
Een mooie rol
Over ons - Sfeerafbeelding
We horen weleens: “Die ‘over ons’ pagina, moet dat nou echt?” Ons antwoord: een volmondig ja! In wat voor markt je ook zit, en of je nou een website of webshop hebt, deze pagina is erg waardevol! De ‘over ons’ pagina is namelijk dé plek waar de kans krijgt voor een korte introductie, waarin je meer kunt vertellen over wie jij bent en hoe en waarom het bedrijf begonnen is. Uit onderzoek blijkt dat dit zelfs de meest bezochte pagina is van een website! Een ‘over ons’ pagina wekt vertrouwen op, maar verlaagt voor bezoekers ook de drempel om contact te zoeken met het bedrijf. Daarnaast is deze pagina de perfecte plek om jouw storytelling toe te passen. Maar, hoe schrijf je nou een goede ‘over ons’ pagina? We helpen je op weg met 7 tips.

Tip 1: Hou het persoonlijk

De ‘over ons’ pagina is dé plek om jezelf te introduceren: neem die kans dan ook! Vertel over hoe je bedrijf is begonnen en wie jullie zijn. Probeer de specifieke uitleg van jouw producten en/of diensten dan ook te laten voor een andere pagina op je website. Het is belangrijk om een schrijfstijl aan te nemen die persoonlijk voelt, maar ook goed past bij het merk wat jij wilt uitstralen. Gebruik je bijvoorbeeld ‘jij’ of ‘u’ om je klanten aan te spreken? Wat voor schrijfstijl je ook kiest: blijf hierin consequent.

Tip 2: Maak gebruik van storytelling

Met storytelling kun je op een impactvolle manier het verhaal van jouw bedrijf vertellen. Het is een enorm krachtige tool die tot de verbeelding spreekt. Het is hierbij belangrijk om te vertellen waarom jouw bedrijf bestaat, hoe jouw bedrijf hierin het verschil maakt en wat je doet of aanbiedt om dit te behalen. Meer over storytelling lees je in deze blog.

Tip 3: Vertel waar je goed in bent

Wat zijn de punten waar jouw bedrijf in uitblinkt? De unique selling points waarmee je je onderscheidt van de rest? Wat zijn de kernwaarden waar jullie naar handelen? Benoem ze in de ‘over ons’ pagina! Let er echter wel op dat je hierbij eerlijk blijft. Je mag jezelf best een beetje verkopen, maar jezelf te veel ophemelen kan juist averechts werken!

Tip 4: Geen woorden maar daden

Om de derde tip te versterken, is het goed om bewijs van jouw capaciteiten hierbij te plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan een review van een tevreden klant, of laat een aantal highlights zien van projecten waar je erg trots op bent.

Tip 5: Laat zien wie je bent

Letterlijk! Voeg foto’s van jezelf (en je team) toe op de ‘over ons’ pagina om een gezicht te geven aan het bedrijf. Dit geeft een vertrouwd gevoel, waardoor bezoekers ook eerder geneigd zijn contact op te nemen met je bedrijf. Hierbij maakt dit het voor de klant ook een stuk leuker en persoonlijker om te weten met wie ze aan het praten zijn!

Tip 6: Zorg dat de ‘over ons’ pagina makkelijk te vinden is

Zodra je de interesse hebt gewekt van bezoekers op je website, is de volgende stap vaak om meer informatie over het bedrijf te vinden. Als bezoekers hiernaar moeten zoeken, is er een grote kans dat ze al gauw afhaken. Zorg er dus voor dat deze pagina makkelijk te vinden is. De beste plek om een verwijzing naar je ‘over ons’ pagina te plaatsen is simpelweg bovenaan de pagina of in het menu van je website.

Tip 7: Tijd voor actie

Stel; je bezoeker had al interesse en is door je ‘over ons’ pagina overtuigd geraakt. Super! Nu is het belangrijk om de weg om actie te ondernemen zo kort mogelijk te maken. Dit kun je doen met zogenaamde ‘call-to-action’ knoppen: een knop om contact op te nemen, om je in te schrijven voor de nieuwsbrief, of een product aan te kopen. Wat je doel ook is; plaats het op je ‘over ons’ pagina!

Conclusie

Hopelijk helpen deze tips je met het schrijven van jouw ‘over ons’ pagina. Toch benieuwd naar een second opinion? Neem dan contact met ons op; we nemen graag een kijkje voor je!

Gerelateerde artikelen.