Eindeloos bereik
De digitale wereld is niet meer weg te denken. Overal waar je gaat zie je wel iemand met een smartphone in hun hand of mensen die op hun laptop aan het werken zijn. Zelfs je oma heeft een iPad! Het bereik wat je hebt via online kanalen is dus immens groot. Daarnaast spenderen mensen tegenwoordig meer en meer tijd op deze apparaten. De online wereld is dus de ideale plek om jou en jouw merkidentiteit onder de aandacht te brengen!
Gericht op jouw doelgroep
Door gebruik van digitale media kun je heel gericht targeten op jouw doelgroep, doordat je veel meer controle hebt over wie jouw content ziet dan bij traditionele media. Zo kun je bijvoorbeeld bij een advertentie op Instagram of Facebook precies instellen wat jouw doelgroep is, gebaseerd op aspecten zoals, leeftijd, geslacht, locatie en interesses. Op social media platform LinkedIn kan je, je targeting zelfs nog specifieker instellen op aspecten zoals de branche, functie, of bedrijfsnaam. Dit is dan ook een erg interessante optie voor B2B bedrijven.
Bespaar in kosten
Online marketing is een relatief goedkope manier om je merkbekendheid te verhogen en conversies te generen. Natuurlijk bepaal je uiteindelijk zelf hoe veel (of weinig) geld je erin wilt stoppen, maar over het algemeen kan je veel resultaat voor weinig behalen. Adverteren op Google is bijvoorbeeld gebaseerd op een Pay-per-Click systeem, waarbij je alleen een bedrag betaald als een persoon op de advertentie klikt.
Meten is weten
Dankzij vele online analytische tools, is het gemakkelijker dan ooit om je resultaten van je input te meten. Hierdoor weet je al gauw wat goed werkt voor jouw bedrijf, maar ook wat nou juist niét werkt. Ideaal dus als je een Growth Hacking strategie wilt toepassen. Zo kun je bijvoorbeeld al tijdens een Instagram advertentie de statistieken volgen van hoeveel personen er al bereikt zijn en wat voor acties je advertentie uitlokt. Het mooie aan online adverteren is daarbij ook dat je een advertentie kunt pauzeren wanneer je merkt dat het gewenste resultaat niet behaald wordt. Dit maakt online marketing dus ook nog eens hartstikke flexibel!
Opbouwen van vertrouwen
Het is inmiddels wel duidelijk dat er veel voordelen zijn aan de technische eigenschappen kant van online marketing. Iets waar echter minder over wordt gesproken, is de emotionele kant van het verhaal. Online marketing is namelijk een ideale tool om een vertrouwensband op te bouwen met je publiek en klantrelaties te versterken. Dit kun je bijvoorbeeld doen door het in kaart brengen van jouw merkidentiteit en storytelling toe te passen.
Conclusie
Misschien denk je nu: leuk allemaal, dat online marketing, maar hoe pas ik het toe? In deze blog vertellen we je meer over de verschillende tools van online marketing die je kunt toepassen.
Ben je nog niet helemaal overtuigd? We laten je graag zien hoe online marketing ook voor jouw bedrijf voordelig kan zijn. Neem direct contact met ons op, we vertellen je graag meer!